Навчити дитину виконувати прості гігієнічні процедури легше і набагато швидше в ранньому віці, коли діти стають напрочуд допитливими і намагаються у всьому наслідувати своїх батьків. Тому важливо не втратити момент і плавно прищепити основні навички особистої гігієни. А щоб цей процес був на радість і малечі, і батькам, візьміть до уваги рекомендації фахівців Київського міського центру реабілітації дітей з інвалідністю.
А ви знали що про вплив мануальних (ручних) дій на розвиток мозку було відомо у 11 ст. до н.е. в Китаї. Вправи за участю пальців і рук сприяють гармонійному розвитку тіла й розуму, підтримують у належному стані мозкові системи. Регулярні вправи на розвиток моторики поліпшують розвиток пізнавальних процесів, діяльність серцево-судинної і травної систем, розумові здібності дитини, зменшують емоційне напруження, розвивають координацію рухів, силу і спритність рук, підтримують життєвий тонус. Вони здатні поліпшити вимову багатьох звуків, а значить – розвивати мовлення дитини. Тренування пальців рук дітей покращує не лише рухові можливості дитини, а й розвиток психічних і мовленнєвих навичок. Своєю чергою, формування рухів руки тісно пов’язане з розвитком рухового аналізатора і зорового сприймання, різних видів чутливості, просторового орієнтування та координації рухів. Рухи рук тісно пов’язані з мовленням, вони є одним з факторів його формування. Рухи пальців стимулюють розвиток центральної нервової системи і прискорюють розвиток мовлення дитини. Тому так важливо, працюючи з дітьми (особливо з тими, у яких є порушення мови), приділяти увагу розвитку функції дрібних м’язів. Завдяки простим та веселим відео заняттям від фахівців Київського міського центру реабілітації дітей з інвалідністю ви з легкістю зацікавите дітей у виконанні вправ на дрібну моторику, створите позитивний емоційний настрій як дітлахам так і собі.
Якщо вам часто доводиться говорити дитині «Зосередься!», інформація про творчі й конструктивні способи поліпшення уваги, запропонована фахівцями Київського міського центру реабілітації дітей з інвалідністю, може бути для вас корисною. Дослухаючись до наших порад можна поліпшити концентрацію і розподіл уваги, короткочасну пам’ять, а також розвинути у дитини вміння переключатися.
З моторикою людини психологія пов’язує проблему походження чутливості, відчуття, думок і почуттів. Нам усім відомо, що високий рівень сформованості дрібної моторики дитячих пальчиків забезпечує достатній рівень пам’яті, мислення, уваги та готує руку до письма. Спритність рук безпосередньо пов’язана з когнітивним розвитком. Саме через руки дитина демонструє зв’язок між думкою та дією. Рука пізнає, а мозок фіксує відчуття й сприйняття, поєднуючи їх із зоровими, слуховими й нюховими в складні образи й уявлення. З метою покращення формування моторики у дітей з особливими потребами корекційні педагоги Київського міського центру реабілітації для дітей з інвалідністю пропонують до вашої уваги заняття з оригамі. В процесі виконання робіт з паперу дитина ніколи не лишається пасивною, вона вчиться самостійно спостерігати, досліджувати, випробовувати, порівнювати, винаходити. В оригамі дитина знаходить найвищу зацікавленість, успішність, і, що важливо, низький рівень стомлюваності. Ці фактори позитивно впливають на загальний психічний, розумовий та творчий розвиток.